Abaixo-assinado Petition revoke the demission of Dr. Paulo Roberto Martins Petición revocar la renuncia del Dr. Paulo Roberto Martins

Para: His Excellency the Governor of the State of Sao Paulo, Su Excelencia el Gobernador del Estado de Sao Paulo

His Excellency the Governor of the State of Sao Paulo

Dr. Geraldo Alckmin

The sociologist researcher Dr. Paulo Roberto Martins was fired by the Director of IPT on 07/11/2011 summarily and without cause after 25 years of work, when there were only three months to be completed length of service required to require his retirement.

The reason given by the Director of IPT for the dismissal of the researcher refers solely to the restructuring process by which the institution would be passing.

Governor, good sense indicate that a reason as general as this feature has not imply the immediate and summary dismissal of a researcher with over 25 years in the house.

The fact is that about two years ago the same investigator was threatened with dismissal by the direction of IPT, depending on their positions and views on the need to promote information and public debate of the possible economic, social and environmental impacts and negative impacts of nanotechnology on all areas of human activity.

The Direction of IPT does not accept the existence of free opinions that seek to promote the clarification and discussion of the population lay outside of its structure by a group of researchers from several institutions, public and private institutions that make up the RENANOSOMA - Research Network in Nanotechnology, Society and Environment. It's not about being for or against, but simply to recognize the need for public debate on the subject, something that already occurs throughout the advanced world.

We believe that intolerance was the real reason that justified the "avenger" that led to the untimely and summary dismissal of Dr. Paulo Roberto Martins, who, like it or not the Director of IPT, is currently one of the people nationally and internationally more engaged in public and private sectors in promoting the debate about the possible impacts, positive and negative, of nanotechnology products and processes and to bring itself or nanotechnology components.

Given the above, and consider unjustified dismissal of the researcher, we the undersigned have seen the presence of your lordship ask this act to repeal unjust, since not consistent with your public stance of saying that you are concerned with people and democracy.

Su Excelencia el Gobernador del Estado de Sao Paulo

El Dr. Geraldo Alckmin

El sociólogo investigador, el Dr. Paulo Roberto Martins fue despedido por el Director del IPT en 07/11/2011 sumariamente y sin causa después de 25 años de trabajo, cuando sólo había tres meses para ser completado el tiempo de servicio necesario para que requiere de su retiro.

La razón dada por el Director del IPT para el despido del investigador se refiere exclusivamente al proceso de reestructuración por el cual la institución estaría pasando.

Gobernador, indica el buen sentido que una razón tan general como esta no ha implica la inmediata destitución de un investigador con más de 25 años en la casa.

Ocurre que alrededor de dos años pasados el mismo investigador fue amenazado con el despido por la dirección del IPT, en función de sus posiciones y puntos de vista sobre la necesidad de promover la información y el debate público de los posibles impactos económicos, sociales y ambientales y los impactos negativos de la nanotecnología en todos los ámbitos de la actividad humana.

La dirección del IPT no acepta la existencia de opiniones libres que buscan promover la aclaración y discusión de la población estaba fuera de su estructura por un grupo de investigadores de varias instituciones, entidades públicas y privadas que componen el RENANOSOMA - Red de Investigación en Nanotecnología, Sociedad y Medio Ambiente. No se trata de estar a favor o en contra, sino simplemente de reconocer la necesidad de un debate público sobre el tema, algo que ya ocurre en todo el mundo avanzado.

Creemos que la intolerancia era la verdadera razón que justifica el "vengador" que llevó al despido intempestivo del Dr. Paulo Roberto Martins, que, guste o no a el director de IPT, es actualmente una de las personas a nivel nacional e internacional participan más en público sectores público y privado en la promoción del debate sobre los posibles impactos, positivos y negativos, de los productos de la nanotecnologia y los procesos y para ponerse o componentes de la nanotecnologia.

Dado lo anterior, y considerando el despido injustificado del investigador, los que suscriben llegamos a la presencia de su señoría para solicitar la derogación de la injusta demisión ya que no es coherente con su postura pública que afirma su preocupación con la gente y la democracia.